Ovčje koče

Tura se prične v središču vasi, kjer zavijete v dolino Makekove kočne prek novega macesnovega mostu prek potoka Jezernica. Asfaltna cesta vas pelje mimo Mlinarjeve kmetije do vznožja nekdanje smučarske vlečnice Mali vrh. Na levo se odcepi cesta proti kmetiji Makek, vi pa nadaljujete naravnost naprej po makadamski cesti proti Kočni. Cesta se ves čas vzpenja vse do Mlinarjevega sedla, kjer je nad cesto urejeno razgledišče, s katerega se odpira krasen pogled na celotno vas in Karavanke. Cesta zavije proti jugu, se zravna ali celo spušča visoko nad dolino Kokre. Od makadamskega parkirišča do hišice na Ovčjih kočah vodi kratka in strma vlaka. Lep travnik ob hiški in še lepši razgled proti Storžiču, Karavankam in Triglavu bosta čudovita nagrada za vaš zadnji napor.

Celotna razdalja: 14 km
Višinska razlika: 350 m (vzpon)
Čas: 1 h 30 min (vzpon)

Štularjeva planina

Za lažjo orientacijo bomo vse kolesarske ture pričeli v središču vasi, na parkirišču pred občinsko stavbo. Za začetni položni del ture do Štularjeve planine lahko izbirate med makadamsko cesto za Jezernico ali kar po glavni cesti proti Planšarskemu jezeru. Od jezera naprej se obrnemo v dolino Ravenske kočne. Asfaltna cesta nas pripelje do zadnje kmetije, kjer se prek travnikov odpre veličasten pogled na severne stene Kamniško-Savinjskih Alp. Nadaljujete po makadamski cesti mimo Gorniškega centra Dava Karničarja vse do tovornih žičnic. Tik pred žičnico zavijemo desno na povsem novo gozdno cesto, ki nas po dobrih dveh kilometrih pripelje na idilično Štularjevo planino.

Celotna razdalja: 18 km
Višinska razlika: 280 m (vzpon)
Čas: 1 h (vzpon)

Jezerski vrh in Ankova planina

Kolesarski vzpon na Jezerski vrh je zagotovo najbolj obiskan in poznan v naši dolini. Običajno je to le zaključek cestnokolesarske ture nekje iz Kranja ali celo iz bolj oddaljenih krajev. Tokrat vas želimo povabiti z gorskim kolesom še nekoliko dlje. Prva dva kilometra sta ravninska, od cerkve sv. Andreja naprej pa vas čakajo štirje kilometri alpske ceste s petimi serpentinami. Na prelazu Jezerskih vrh zavijete med slovensko in avstrijsko carinarnico levo v kratek in strm klanec, ki vas privede
na Rakeževo. Na robu travnikov, kjer je bila včasih kmetija, stoji stolp, na katerem je tudi panoramska kamera (www.jezersko.info). Ko se naužijete sončnih žarkov in napasete poglede na jezersko dolino z mogočnimi Grintovci, lahko nadaljujete po položni cesti do Ankove planine, kjer je bila včasih obmejna karavla.

Celotna razdalja: 18 km
Višinska razlika: 300 m (vzpon)
Čas: 1 h (vzpon)

Pečovnik

Turo na Pečovnik začnete iz središča vasi s spustom po glavni cesti proti Kranju do zaselka Spodnji kraj, kjer zavijete desno v dolino Komatevre. Po prvem izrazitem strmem klancu priporočamo kratek oddih in ogled izjemno zanimivih skladov lehnjaka. Od nekdanjega kamnoloma lehnjaka naprej po dolini je cesta makadamska. Pod Robnikovo kmetijo je odcep za Virnikovo planino, kjer je danes učni center slovenskih gorskih reševalcev. Vi nadaljujete levo mimo partizanske bolnice Krtina, kmetije Komatevra, lovske koče na Staniču in vzpon zaključite ob ruševinah nekdanje karavle na Pečovniku.

Celotna razdalja: 20 km
Višinska razlika: 740 m (vzpon)